Østfyns Kunstforening

Årtusindskiftet

Også i årene umiddelbart efter årtusindskiftet melder Østfyns Kunstforening om et svagt faldende medlemstal. Men foreningen kunne fortsat præsentere spændende kunstnere.
I år 2000 viste man således udstillinger af den satiriske tegner på dagbladet "Information" -  Per Marquard Otzen, og senere på året den åbenbart evigt kontroversielle Troels Trier.

En anmelder fra Fyns Amts Avis udtrykker sin forundring over Trier sådan :

"Troels Trier er altså ikke helt normal. Hans malerier, der i øjeblikket hænger på væggene i Anders Draghes Gård, er rent ud sagt underlige. Anders And kommer lige pludselig ridende på en hest. Og så er der en udsyret tegneserietegner der stikker sit bekymrede hovede op midt i det hele."

Troels Trier var også i år 2000 i stand til at udfordre både publikum og anmeldere!

Blandt øvrige højdepunkter i årene efter årtusindskiftet kan nævnes udstillingerne med det polske ægtepar Anna Kamienska-Lapinska og Andrezej Lapinski,  og en udstilling med kinesisk naivistisk kunst, der blev vist i oktober 2001.

I februar 2003 var det blevet tid til et nyt formandsskifte i Østfyns Kunstforening, da Erik Kleding afløste Peter Engel. Engel valgte at stoppe efter ikke mindre end 12 år i bestyrelsen - heraf de sidste 6 år som formand.