Østfyns Kunstforening

Events, workshops m.m.

I samtidens kunst er kunstbegrebet langt mere rummeligt, end det var dengang et kunstværk var defineret som maling på et lærred, hængt op over sofaen.

Og selv nyere forsøg på at definere hvad kunst er, falder nemt til jorden, når definitionerne møder den virkelige kunsts komplekse verden.

Kunsten bliver aldrig statisk, kunstbegrebet udvikles til stadighed, og nye kunstneriske måder at henvende sig på tages i anvendelse.

Happenings, events og performances er udtryksformer, hvor den kunstneriske aktivitet låner virkemidler fra f.eks. teatrets eller musikkens verden, i et forsøg på at give det kunstneriske udtryk nye dimensioner. Og den direkte inddragelse af publikum  i det kunstneriske univers, er via wokshops og andre dialogformer, blevet en integreret del af den kunstneriske skabelsesproces.

Østfyns Kunstforening vil gerne medvirke til en udvidet kunstopfattelse, ved at tilbyde events, performances, workshops m.v. som særlige begivenheder, eller som supplement til vore udstillinger.