Anders Draghes Gård

På hjørnet af Kongegade og Adelgade i Nyborgs centrum ligger Anders Draghes Gård.
Anders Draghes Gård er et hus i to etager, opført i klassicistisk  byggestil o. år 1800.
Byggematerialet er hvide kridsten fra Stevns, der blev skænket byen efter den katastrofale bybrand i 1797. Disse sten ses dog ikke på den smukt ornamenterede og pudsede facade, men stenene kan stadig ses på bygningens bagside.

Navnet Anders Draghes Gård stammer fra en tidligere ejer.

I dag indeholder bygningen private lejligheder, samt i stuen til højre udstillings og mødelokaler. Adressen er Kongegade 24 St. th.

Med en central beliggenhed  i gågaden er der nem adgang for alle til Anders Draghes Gård, når der arrangeres udstillinger, møder eller anden aktivitet.

Udstillingslokalerne lejes af Nyborg Kommune, og stilles til rådighed for foreninger og private efter aftale herom.

Den daglige drift og udlejning varetages af en bestyrelse, se nærmere via menuen til venstre.

Anders Draghes Gård har egen hjemmeside: http://www.andersdraghesgaard.dk/index.